Два кейси трансформації деревообробного бізнесу: стартапи - PPV Knowledge Networks

Два кейси трансформації деревообробного бізнесу: стартапи

Опубліковано PPV на

В межах проекту “Трансформація деревообробного бізнесу” підготували кейси успішних бізнесів з цієї сфери.

В цьому матеріалі розповідаємо про два кейси стартапів.


Flampic — український стартап, який створює функціональні деревяні речі: лампи-трансформери, підставки для телефону, стелажі

Від ідеї до бізнесу

Ідея створення дерев’яних виробів у Василя Ніколаєнко, засновника бренду, виникла 4 роки тому, коли він задумав зробити собі стелаж. Процес виробництва так захопив хлопця, що він вирішив продовжити. Ідея першої лампи з’явилась в імпровізованій майстерні в коридорі орендованої квартири. Бренд FLAMPIC народився з бажання створювати щось своїми руками та довести, що з дерева можна виготовляти продукти з високою доданою вартістю.

Для реалізації першого великого замовлення від Asus переїхали в майстерню. Перед запуском підставки для телефону Stander зробили більше 100 прототипів.

Зараз у компанії є маленьке виробництво в Києві та команда із 7 людей.

“Ми створюємо світло і знаємо, як з дерева зробити те, що спростить життя. Ми створюємо і спрощуємо. Одним словом – строщуємо!”

Ринок та клієнти

Наразі команда FLAMPIC займається розширенням лінійки продуктів та розвиває ринок в Україні, виконують корпоративні замовлення. Мають в планах вихід на міжнародні ринки з прямими продажами B2C. Паралельно розвивають свій невеликий магазин на Etsy.

Запорука розвитку бізнесу

Міцні партнерські відносини в команді, побудовані на дружбі. Надійним партнером Василя є його подруга Іванка, яка відповідає за комунікаційну частину. Кожен партнер робить те, що вміє найкраще.

“Ми любимо те, чим займаємось, обожнюємо створювати щось своїми руками. Саме тому продовжуємо робити те, що робимо. А якщо вкладаєш в улюблену справу – то рано чи пізно побачиш результат. Успіхом це поки називати рано, але видимий результат вже є і це також мотивує розвиватись далі”

Зміни, які відбулись з компанією під час коронавірусної кризи

Карантин для команди став поштовхом до розвитку. По-перше, почали приділяти більше часу роботі, бо інші справи втратили актуальність. А, по-друге, вироби FLAMPIC супер актуальні для роботи вдома: настільні лампи, стендери для телефону, що допомагають в час онлайну, наприклад, під час зум-зустрічей. Під час карантину збільшили оборот у 2.5 рази.

Партнерства та кооперація

Команда хоче спробувати колаборації з цікавими українськими брендами. У них вже є класні партнери по виробництву, з якими стабільно працюють не один рік, але і до нових ідей, пропозицій завжди відкриті.

Сайт компанії: https://flampic.com/

 


Woodstuff — бренд посуду та декору з дерева, створений подружжям Аллою та Ігорем Сенчило у 2015 р.

Від ідеї до бізнесу

Woodstuff починався з майстерні “Барельєф” в 2011 році. Тоді подружжя на замовлення виробляло ексклюзивні різьблені дерев’яні вироби: від диригентських паличок до настільних ігор, які сьогодні є лиш на європейському ринку. Згодом зіткнулися з тим, що клієнти все частіше хотіли зробити щось за своїм дизайном. Так компанія почала підлаштовуватись під потреби клієнта. Сьогодні команда Woodstuff працює в двох напрямках: виконує замовлення для великих компаній і виробляє дерев’яний посуд.

Корпоративний сегмент становить близько 80%, однак засновики мають намір збалансувати пропорцію за допомогою просування продукції для дому на торгових майданчиках онлайн та офлайн.

Лінійка Woodstuff випустила вже понад сотню видів різної продукції. Асортимент лінійки, ґрунтуючись на побажаннях клієнтів, звузили до 54 артикулів. Часто у виробництво вводиться продукція з підказок та побажань клієнтів.

Перші замовлення від великих корпоративних клієнтів підприємці виконували за допомогою підрядників, оскільки власних виробничих потужностей не було. Це створювало багато складнощів для ведення бізнесу, оскільки важко було контролювати якість та терміни виробництва замовлень. Згодом винайняли приміщення поруч з великою меблевою фабрикою. Столярські роботи на той час виконував співзасновник компанії самостійно.

“Першими нашими замовниками були ресторани, для яких ми робили вивіски, аксесуари і дерев’яний посуд. В той момент, коли ми почали створювати для них дерев’яний посуд, якраз набирав обертів тренд красивої подачі їжі. І тут стало зрозуміло: є попит, але немає пропозиції. Ніхто не робить і не продає красивих товарів для будинку. Так і з’явилася ідея створювати дерев’яний посуд. У нас на всю деревину, яку використовуємо, є сертифікати походження. Ми намагаємося обирати постачальників, які можуть надати всі документи. Щоб точно знати для себе, що дерево було дозволено для вирубки” — ділиться Алла.

Зараз Woodstuff розташували виробництво на 400 квадратних метрах колишнього радіозаводу «Славутич». Компанія зросла і налічує більше 15 співробітників, серед яких столяри, шліфувальники, маляр по дереву, оператори верстатів, контент-менеджер, менеджер по роботі з клієнтами.

Розвиток бізнесу відбувався поступово й точного обліку інвестицій засновники не вели, однак стверджують, щоб почати столярне виробництво з нуля, потрібно мінімум 100 тис. доларів, що включатиме закупівлю обладнання, оренду приміщення, закупівлі якісною деревину для старту.

Ринок та клієнти

До кризи більшу частину свого прибутку компанія отримувала від продажів брендованої продукції корпоративним клієнтам, як в Україні, так і закордоном, однак цей сегмент в нових ринкових умовах зник. Натомість виріс попит на дерев’яний посуд, тож компанія вирішила заінвестувала у вихід на міжнародні торгові площадки Amazon та Etsy. Хоч і бренд створювався для українського ринку, компанія поступово рухається в бік експорту і вже 10% своєї продукції реалізує закордоном.

Запорука успіху

Засновники бренду зауважили, що людям подобається відчувати близькість до давніх традицій та ремесла з історією, особливо в час стрімкого розвитку технології. Це забезпечує попит на їхню продукцію, яка ще до того вирізняється сучасним стриманим дизайном.

Повністю уся деревина, яка використовуються для виробництва продукції Woodstuff, має сертифікацію походження. Окрім цього, на підприємстві налагоджене безвідходне виробництво – по максимуму використовуються обрізки для виготовлення дрібнішої продукції, а залишкову дерев’яну стружку з цеху надсилають іншим підприємствам – у конюшні, як наповнювач різних виробів. Хоч це і сповільнює роботу цеху та створює додатковий клопіт, таким чином компанія старається дбати про довкілля.

Перспективи розвитку

“Наша глобальна мета — щоб в кожному будинку, на кожній кухні був який-небудь продукт від нашого бренду. Не пластиковий, не скляний, а екологічно чистий і натуральний — з чистого дерева” – ставлять собі за ціль власники бренду.

Сайт компанії: https://woodstuff.com.ua/


Матеріал підготовано Центром інформаційної підтримки бізнесу у м. Львові, заснованим на базі агенції економічного розвитку PPV Knowledge Networks.

Категорії: Сталість (Sustainability)

PPV

Агенція економічного розвитку PPV Стратегічними напрямами компанії є розвиток та зрілість малого і середнього бізнесу, місцевий економічний розвиток та інституційний розвиток. Агенція має досвід у сфері креативної економіки, сталого розвитку, інновацій, фінансування та міжсекторної взаємодії. Ми надаємо послуги з управління проектами та програмами, консультуємо компанії та інституції, проводимо дослідження та реалізовуємо програми розвику. А також працюємо з аналітикою для бізнесу та організацій. Агенція PPV є Центром інформаційної підтримки бізнесу у м. Львові. Працюємо у Львові з 2008 року.