Залучення фінансування для компаній зі сфери КІ — досліджених гравців ринку - PPV Knowledge Networks

Залучення фінансування для компаній зі сфери КІ — досліджених гравців ринку

Опубліковано PPV на

Структуровані інтерв’ю у межах проєкту «Фінансування креативних індустрій» допомагають вивчити практики фінансування уже досліджених гравців ринку — це представники малого та середнього або малі підприємці, що мають кілька великих проєктів у своєму портфоліо.

Ось кілька важливих висновків із проведених інтерв’ю:

ПОЧАТКОВЕ ДЖЕРЕЛО ФІНАНСУВАННЯ. Найчастіше це особисті заощадження засновників, капітал з їхніх інших проєктів. Оператори креативних індустрій не хочуть залучати інвесторів чи бізнес-янголів на початкових стадіях розвитку своїх бізнесів, адже вважають, що такий тип капіталізації підходить організаціям зі сталими бізнес-моделями.

БІЗНЕС-ПЛАН. У більшості респондентів структурованих інтерв’ю не було стандартного бізнес-плану при заснуванні компанії. Натомість вони мали візію розвитку свого проєкту. Втім, із розвитком компаній потреба у бізнес-плані зростає, а тому підприємці все ж схильні його розробляти.

БІЗНЕС-МОДЕЛЬ. Представники креативних індустрій схильні переглядати свої бізнес-моделі, щоб ставати фінансово стабільними й пропонувати клієнтам ті послуги та продукти, що їм потрібні в нових умовах.

УПРАВЛІНСЬКА СКЛАДОВА. Більшість респондентів структурованих інтерв’ю радять обов’язково мати у команді людину з високими управлінськими та фінансовими компетентностями. Це може бути або власники/власниця бізнесу, або окрема людина, або один з менеджерів.

КРЕДИТУВАННЯ. Респонденти обережно ставляться до пропозицій банківського кредитування через високі ставки та фінансові зобов’язання. Вони ж намагаються шукати надавачів позик серед своїх знайомих та родичів, адже рівень довіри до них вищий. Втім, респонденти готові розглядати можливості кредитування за умов низької вартості, наприклад, до 10% у гривні.

КАПІТАЛІЗАЦІЯ. Представники креативних індустрій рідко шукають інвесторів або бізнес-янголів. Основна причина — вони хочуть приймати незалежні рішення стосовно розвитку компанії, а не узгоджувати їх з партнером.

АВАНСУВАННЯ. Механізм отримання коштів — всієї суми або її частини — наперед (грантова підтримка, краудфандинг, передпродажі) є популярним серед респондентів, адже дозволяє відносно швидко отримати значний капітал, а не очікувати повернення коштів від продажу товару протягом тривалого часу.

ГРАНТОВА ПІДТРИМКА. Попри, на перший погляд, доступність грантових коштів, представники креативних індустрій також з обережність ставляться до такої можливості. По-перше, подання заявки на грант вимагає часу та зусиль команди, при цьому немає ніякої гарантії, що проєкт отримує фінансування. По-друге, часто через суто формальну складову (наприклад, відсутність однієї довідки чи її завірення) проєкти не проходять технічні відбори. По-третє, необхідність дотримання вимог донора часто робить саме його, а не користувачів культурного продукту, основним реципієнтом проєкту. Так результати роботи втрачають сенс.


«Фінансування креативних індустрій» — проєкт мета якого дослідити потребу креативних індустрій у фінансуванні та готовність надавачів фінансування (банків, фондів, інвесторів, клубів бізнес-янголів) цю потребу задовольнити, знайти потенційні точки дотику.

Проект реалізовується за підтримки Українського культурного фонду. УКФ — державна установа, створена у 2017 році, на підставі відповідного Закону України, з метою сприяння розвитку національної культури та мистецтва в державі, забезпечення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і суспільства, широкого доступу громадян до національного культурного надбання, підтримки культурного розмаїття та інтеграції української культури у світовий культурний простір. Підтримка проектів Українським культурним фондом здійснюється на конкурсних засадах.

Медіа-партнер проекту — «Культура і Креативність». Сайт був створений 2015 року в рамках програми ЄС для підтримки внеску культури в соціально-економічний розвиток шести країн Східного партнерства. За час свого існування сайт набув популярності і став корисним ресурсом для представників культурних і креативних індустрій. Проект продовжує розвивати потенціал культурних і креативних індустрій країн Східного партнерства та широко інформуємо загал про найкращі практики, інструменти й можливості.


PPV

Агенція економічного розвитку PPV Стратегічними напрямами компанії є розвиток та зрілість малого і середнього бізнесу, місцевий економічний розвиток та інституційний розвиток. Агенція має досвід у сфері креативної економіки, сталого розвитку, інновацій, фінансування та міжсекторної взаємодії. Ми надаємо послуги з управління проектами та програмами, консультуємо компанії та інституції, проводимо дослідження та реалізовуємо програми розвику. А також працюємо з аналітикою для бізнесу та організацій. Агенція PPV є Центром інформаційної підтримки бізнесу у м. Львові. Працюємо у Львові з 2008 року.