fbpx

Залучення фінансування для компаній зі сфери КІ — досліджених гравців ринку

Опубліковано PPV на

Структуровані інтерв’ю у межах проєкту «Фінансування креативних індустрій» допомагають вивчити практики фінансування уже досліджених гравців ринку — це представники малого та середнього або малі підприємці, що мають кілька великих проєктів у своєму портфоліо.

Ось кілька важливих висновків із проведених інтерв’ю:

ПОЧАТКОВЕ ДЖЕРЕЛО ФІНАНСУВАННЯ. Найчастіше це особисті заощадження засновників, капітал з їхніх інших проєктів. Оператори креативних індустрій не хочуть залучати інвесторів чи бізнес-янголів на початкових стадіях розвитку своїх бізнесів, адже вважають, що такий тип капіталізації підходить організаціям зі сталими бізнес-моделями.

БІЗНЕС-ПЛАН. У більшості респондентів структурованих інтерв’ю не було стандартного бізнес-плану при заснуванні компанії. Натомість вони мали візію розвитку свого проєкту. Втім, із розвитком компаній потреба у бізнес-плані зростає, а тому підприємці все ж схильні його розробляти.

БІЗНЕС-МОДЕЛЬ. Представники креативних індустрій схильні переглядати свої бізнес-моделі, щоб ставати фінансово стабільними й пропонувати клієнтам ті послуги та продукти, що їм потрібні в нових умовах.

УПРАВЛІНСЬКА СКЛАДОВА. Більшість респондентів структурованих інтерв’ю радять обов’язково мати у команді людину з високими управлінськими та фінансовими компетентностями. Це може бути або власники/власниця бізнесу, або окрема людина, або один з менеджерів.

КРЕДИТУВАННЯ. Респонденти обережно ставляться до пропозицій банківського кредитування через високі ставки та фінансові зобов’язання. Вони ж намагаються шукати надавачів позик серед своїх знайомих та родичів, адже рівень довіри до них вищий. Втім, респонденти готові розглядати можливості кредитування за умов низької вартості, наприклад, до 10% у гривні.

КАПІТАЛІЗАЦІЯ. Представники креативних індустрій рідко шукають інвесторів або бізнес-янголів. Основна причина — вони хочуть приймати незалежні рішення стосовно розвитку компанії, а не узгоджувати їх з партнером.

АВАНСУВАННЯ. Механізм отримання коштів — всієї суми або її частини — наперед (грантова підтримка, краудфандинг, передпродажі) є популярним серед респондентів, адже дозволяє відносно швидко отримати значний капітал, а не очікувати повернення коштів від продажу товару протягом тривалого часу.

ГРАНТОВА ПІДТРИМКА. Попри, на перший погляд, доступність грантових коштів, представники креативних індустрій також з обережність ставляться до такої можливості. По-перше, подання заявки на грант вимагає часу та зусиль команди, при цьому немає ніякої гарантії, що проєкт отримує фінансування. По-друге, часто через суто формальну складову (наприклад, відсутність однієї довідки чи її завірення) проєкти не проходять технічні відбори. По-третє, необхідність дотримання вимог донора часто робить саме його, а не користувачів культурного продукту, основним реципієнтом проєкту. Так результати роботи втрачають сенс.


«Фінансування креативних індустрій» — проєкт мета якого дослідити потребу креативних індустрій у фінансуванні та готовність надавачів фінансування (банків, фондів, інвесторів, клубів бізнес-янголів) цю потребу задовольнити, знайти потенційні точки дотику.

Практична цінність проєкту полягає у розробці типових документів роботи клубу бізнес-янголів та кредитування ОКІ, моделей фінансування та стратегічних рекомендацій, які допоможуть покращити залучення капіталу для операторів креативних індустрій. Проект реалізовується PPV Knowledge Networks за підтримки Українського культурного фонду.


PPV

PPV Knowledge Networks – агенція економічного розвитку. Ми розвиваємо бізнеси та міжсекторні зв'язки. Наші практики: креативна економіка, зелена економіка, розвиток МСП, місцевий економічний розвиток, бізнес-консалтинг, грантовий менеджмент. Ми є проектними менеджерами, консультантами, аналітиками. Працюємо у Львові з 2008 року.