Про фестивалі та їхні наслідки для навколишнього середовища - PPV Knowledge Networks

Про фестивалі та їхні наслідки для навколишнього середовища

Опубліковано PPV на

Культурні події, зокрема фестивалі, стали невід’ємною частиною життя України. Всі ці події об’єднує незмінний негативний вплив на довкілля: тонни відходів (одноразовий посуд, пластик, рекламні листівки, поліетиленові пакети тощо).

Орхуська модель сталості (ОрМС) є інструментом, який допомагає культурним проектам та культурним операторам здійснити перехід до більш сталого розвитку, тобто реалізовувати культурні проекти (наприклад у сфері музики, театру, художнього мистецтва, спорту, історичної та культурної спадщини) з мінімальним негативним впливом на довкілля та мінімальними негативними наслідками для майбутніх поколінь. Модель дає механізми поетапного, плавного впровадження сталих рішень.

Орхуська модель сталості пропонує впроваджувати сталі рішення в 4 компонентах масового заходу. Всі вони є складовими будь-якого фестивалю чи іншого культурного проекту.

  1. Щоденні операції та мобільність
  2. Продукти харчування та напої
  3. Архітектура та фізичний простір
  4. Комунікації та поведінка

Сталі заходи доцільно планувати, починаючи із мінімальної кількості ініціатив в кожній з 4 категорій, систематично додаючи нові сталі рішення.

Експерти PPV Knowledge Networks допомогли організаторам Фестивалю “ТуСтань!” спланувати та втілити перші сталі ініціативи.

Оскільки підготовка до організації фестивалю здійснювалась в короткі терміни, усі обрані рішення перевірялись на можливість впровадження без особливих фінансових та часових затрат. Серед реалізованих сталих заходів:

  • На ярмарку були представлені продукти місцевих виробників, зокрема фермерські сири з господарства “Дві Катерини”;
  • Промоція багаторазового посуду здійснювалась у соціальних мережах;
  • Учасники та відвідувачі у середньовічному вбранні використовували глиняні та дерев’яні чашки;
  • У трьох локаціях (табір реконструкторів, табір глядачів та табір учасників) були встановлені контейнери для збору відокремленої органіки (харчових відходів). Цього року лише 3 локації, оскільки рух відходів тут можна було проконтролювати
  • органічні відходи з трьох малих контейнерів звозили в компостери, які розміщувались на окраїні фестивальних активностей.
  • організований спільний транспорт для учасників та гостей фестивалю зі Львова з допомогою компанії “Karpaty.Travel”;
  • проведений Еколекторій на тему раціонального поводження з відходами, де спікерка Ірина Білик розповіла, який товар обирати та яке упакування можна переробити або використовувати повторно;

В Україні на сьогодні немає розроблених єдиних правил для організаторів фестивалів, в тому числі стосовно сталості масових заходів. Організація фестивалів з використанням елементів ОрМС сприятиме зменшенню кількості продукованих відходів упаковки, скороченню викидів вуглекислого газу, економічному зростанню локальних фермерських господарств та туритсичної інфраструктури, підвищенню рівня екологічної свідомості та культури серед населення.


PPV

Агенція економічного розвитку PPV Стратегічними напрямами компанії є розвиток та зрілість малого і середнього бізнесу, місцевий економічний розвиток та інституційний розвиток. Агенція має досвід у сфері креативної економіки, сталого розвитку, інновацій, фінансування та міжсекторної взаємодії. Ми надаємо послуги з управління проектами та програмами, консультуємо компанії та інституції, проводимо дослідження та реалізовуємо програми розвику. А також працюємо з аналітикою для бізнесу та організацій. Агенція PPV є Центром інформаційної підтримки бізнесу у м. Львові. Працюємо у Львові з 2008 року.