ВІДЕО: Серія вебінарів про інструменти екологізації бізнесу - PPV Knowledge Networks

ВІДЕО: Серія вебінарів про інструменти екологізації бізнесу

Опубліковано PPV на

Протягом вересня–жовтня PPV Knowledge Networks провели 5 вебінарів, присвячених темі екологізації та сталому розвитку бізнесу.

Спікери події — експерти-практики, які працюють з українськими малими та середнім бізнесом, розуміють істотні питання сталого розвитку бізнесу та виклики на цьому шляху.

Сталий розвиток — активно розвивається в Україні, до нього активно долучаються успішні компанії для підвищення власного іміджу. Він є не тільки необхідною умовою сьогодення, а й відкриває додаткові перспективи і можливості для бізнесу. Сталість бізнесу, аналіз та мінімізація негативного впливу на довкілля та соціум, впровадження та моніторинг позитивного соціально-екологічного ефекту, комунікація власних сталих змін підвищують довіру та інтерес інвесторів до компанії, сприяють налагодженню діалогу з заінтересованими сторонами, підвищують лояльність клієнтів та працівників, створюють інтерес серед інших бізнесів для наслідування, відкривають шлях на міжнародні ринки.

Програма кожного вебінару була сфокусована на окремому аспекті сталого ведення бізнесу – від розуміння потреби до звітування про зроблену роботу.

 


Вебінар №1. «Екологізація бізнесу — тренд чи необхідність»

Перший вебінар присвячений розкриттю поняття екологізації бізнесу та поясненню, чому українські МСП повинні відповідально підходити до ведення своєї справи, зосередившись на понятті екологізації як одному з ключових аспектів сталого розвитку.

Екоконсультантка бізнесу, голова ГО Zero Waste Society, Анастасія Мартиненко розповіла про відмінності між лінійною та круговою моделями економіки, продемонструвала, до яких наслідків призводить бездумне використання природних ресурсів, характерне лінійній економіці. Учасники дізнались про переваги для бізнесу від екологзації діяльності, про законодавчі вимоги. А також розібрали на прикладах поняття «грінвошингу».

Запрошена гостя Іванна Ватраль представила проект Svidomo Made, розповіла про створені проектом можливості для українських компаній. А засновник компанії Деламарк Олексій Веренікін розповів про процедуру сертифікації від згаданого проекту та власний бізнес, орієнтований на виробництво екологічно-безпечних миючих засобів.

Відеозапис: https://youtu.be/ju16sG_bhBo

 


Вебінар №2. «Сталі бізнес-моделі та соціальна відповідальність бізнесу»

На другову вебінарі Клавдія Шевелюк, національна консультантка зі сталого розвитку ПРООН в Україні, засновниця Агенції Responsible Future Change Agency, розповіла про типи бізнес-моделей, які можна вважати сталими, пояслина, як будувати сталу бізнес-модель і враховувати соціальну та екологічну складову у своїй діяльності. Важливе питання, на якому акцентували – робота із заінтересованими сторонами: як визначити, хто є стейкхолдерами бізнесу, навіщо мапувати їх інтереси та вплив, як їх залучати та інформувати про діяльність бізнесу.

Гостями вебінару були підприємці, які вже зуміли побудувати сталу бізнес-модель в українських реаліях. Роман Крук, засновник компанії Icoola, поділився історією створення кругової бізнес-моделі, власними принципами та цінностями, які стали фундаментом для компанії. Андрій Левицький, засновник соціальної майстерні WoodLuck, розповів про особливості ведення соціального підприємництва. Володимир Турчин, засновник бренду WowIn, поділився нюансами запровадження ощадливого виробництва у меблевій компанії.

Відеозапис: https://youtu.be/zin16E2ozUw

 


Вебінар №3. «Як довести, що бізнес “еко”? Екологічна сертифікація та системи екологічного управління».

Третій вебінар, присвячений екологічній сертифікації та системам екологічного управління, провела консультантка з екологічного менеджменту Юлія Маклюк. Вона розповіла про різні типи сертифікації, які доступні в Україні, пояснила відмінності кожного типу та як бізнесу визначити, яка саме сертифікація потрібна в конкретній ситуації. Учасники дізналися про види екологічних сертифікатів, які визнаються в Європейському Союзі та які потрібні компаніям-експортерам. А також Юля розповіла, що означають різні типи екологічного маркування на пакуванні продуктів.

Гість вебінару Іван Омельчук, регіональний координатор Центру ресурсоефективного та чистого виробництва, розповів про досвід комплексної оцінки ефективності використання ресурсів на підприємствах та розробку технічних рішень, які враховують екологічні, економічні та соціальні аспекти.

Відеозапис: https://youtu.be/40cJG4FH3R0

 


Вебінар №4. «Зелені фінанси. Можливості для фінансування “зелених” проектів»

Про можливості для фінансування «зелених» проектів ми гороворили під час четвертого вебінару зі Світланою Романко, експерткою з зеленої соціальної трансформації та екологічних кампаній громадського впливу, кандидаткою юридичних наук з екологічного права. Питання, яке цікавить багатьох власників бізнесу – де взяти кошти на закупівлю нового обладнання, модернізацію виробничих процесів, встановлення енергозберігаючого обладнання. Експертка розповіла, які саме проекти можна вважати «зеленими», про різні програми міжнародних донорів, українських банків, спрямовані на фінансування таких проектів. Учасники вкотре почули, що інвестори все більше значення надають нефінансовим показникам, які вкладаються у ESG критерії, коли йде мова про оцінювання надійності інвестицій в ту чи іншу компанію.

Гість вебінару Андрій Бегун, заступник Львівської обласної дирекції Укргазбанку, навів приклади програм банку, спрямованих на пільгове кредитування «зелених» проектів малого та середнього бізнесу.

Відеозапис: https://youtu.be/bfjfXSezPeE


Вебінар №5. «Комунікація позитивного впливу компанії. Нефінансові звіти»

Яким чином комунікувати про сталі проекти, екологічні та соціальні ініціативи бізнесу, розповіла Юлія Тарковська, керівниця КСВ напрямку в ІТ компанії SoftServe. Ми розібрали, які типи сталої комунікації можна використовувати, яким чином залучати команду компанії до сталих ініціатив, визначили типи заінтересованих сторін, на які повинна бути направлена комунікація. Існує багато стандартів звітності, на основі яких компанії формують нефінансові звіти, Юлія розповіла про них та детальніше зупинилась на стандарті GRI. Учасники дізналися про системну роботу ІТ-компанії до впровадження стратегії сталого розвитку у всіх вимірах: екологічний, соціальний, економічний.

Гостя вебінару Ірина Костюк, провідна фахівчиня із корпоративної соціальної відповідальності та регуляторних питань Carlsber Україна, надихнула учасників своїм досвідом, розповіла про сталі ініціативи, які втілені в Україні компанією Carlsberg, та про заплановані проекти. Ірина поділилась з учасниками власними висновками, чому все ж потрібно розповідати стейкхолдерам про сталі ініціативи компанії та щороку формувати нефінансові звіти.

Відеозапис: https://youtu.be/OzfaaJ-br8E

 


Серія вебінарів організована ГО «Центр “Регіональний Розвиток”» та PPV Knowledge Networks, в рамках ініціативи COVID-19 БІЗНЕС-КЛІНІКИ проєкту «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини, і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.

Категорії: Сталість (Sustainability)

PPV

Агенція економічного розвитку PPV Стратегічними напрямами компанії є розвиток та зрілість малого і середнього бізнесу, місцевий економічний розвиток та інституційний розвиток. Агенція має досвід у сфері креативної економіки, сталого розвитку, інновацій, фінансування та міжсекторної взаємодії. Ми надаємо послуги з управління проектами та програмами, консультуємо компанії та інституції, проводимо дослідження та реалізовуємо програми розвику. А також працюємо з аналітикою для бізнесу та організацій. Агенція PPV є Центром інформаційної підтримки бізнесу у м. Львові. Працюємо у Львові з 2008 року.