Результати опитування про вплив COVID-19 на креативні та культурні індустрії - PPV Knowledge Networks

Результати опитування про вплив COVID-19 на креативні та культурні індустрії

Опубліковано PPV на

Через пандемію COVID-19 в Україні та більшості країн Європи ввели загальний карантин. Культурні заклади не працюють, транспортне сполучення вкрай обмежене, а великі заходи скасовані. Це призводить до економічних збитків. У тому числі для креативних та культурних індустрій.

Агенція економічного розвитку PPV Knowledge Networks за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України провела опитування українських представників креативних індустрій про те, як поширення коронавірусу та обмежувальні заходи впливають на їхню роботу та бізнес.

Часові рамки опитування — 12:30 23.03.2020 – 12:30 30.03.2020
Загальна кількість респондентів — 225

 

КОРОТКІ ВИСНОВКИ
  1. 72% респондентів вважають креативний бізнес у цілому більш вразливим і чутливим до наслідків COVID-19, ніж інші сфери.
  2. Всі сфери креативних та культурних індустрій показують приблизно однаковий відсоток падіння продажів – в середньому 50% за перші два тижні карантину.
  3. 38% опитаних креативних підприємців втратили більшу частину доходів під час карантину (близько 75% і більше).
  4. Тільки 8% респондентів відзначили, що карантин ніяк не вплинув на їхні доходи.
  5. 27% респондентів не можуть перевести бізнес в онлайн в принципі. Вони потребують спеціальних програм стимулювання.
  6. 54% опитаних відзначили, що зміни в організації роботи та бізнес-процесах будуть для них актуальними і після завершення карантину.
  7. Респонденти відзначили, що найбільше потребують спеціальний пакет економічного стимулювання (57%) та податкових пільг (48%), що підвищить попит на їхні послуги. Найменш затребуваними є часткове покриття видатків на зарплати працівникам (29%), гранти на пряму діяльність (34%) та діджиталізацію бізнесу (25%).

Рекомендації для урядовців, депутатів та інших представників органів влади:
  1. Розробити спеціальні комплексні програми на державному рівні, щоб знизити податкове навантаження на підприємців у креативних та культурних індустріях.
  2. Розробити пакет економічного стимулювання та підтримки внутрішнього споживання продуктів та послуг креативних підприємців.
  3. Розробити антикризові програми підтримки для креативних бізнесів, які не можуть працювати в онлайн-режимі (наприклад, пряму фінансову підтримку).
  4. Розробити рекомендації для орендарів та орендодавців комерційної нерухомості задля зменшення орендної плати на період карантину (визначити типову процедуру розподілу втрат, розтермінування платежів).

Повна версія звіту
доступна за посиланням

ЗАВАНТАЖИТИ


Аналітика підготовлена PPV Knowledge Networks за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України (раніше — Міністерство культури, молоді та спорту України) за адаптованою методологією European Creative Business Network.


PPV

Агенція економічного розвитку PPV Стратегічними напрямами компанії є розвиток та зрілість малого і середнього бізнесу, місцевий економічний розвиток та інституційний розвиток. Агенція має досвід у сфері креативної економіки, сталого розвитку, інновацій, фінансування та міжсекторної взаємодії. Ми надаємо послуги з управління проектами та програмами, консультуємо компанії та інституції, проводимо дослідження та реалізовуємо програми розвику. А також працюємо з аналітикою для бізнесу та організацій. Агенція PPV є Центром інформаційної підтримки бізнесу у м. Львові. Працюємо у Львові з 2008 року.