5 порад малому бізнесу щодо комунікацій
Після чергової консалтингової події вирішила написати коротко про найбільш поширені поради, які даю підприємцям щодо комунікацій малого бізнесу.
Понад 10 років працюю в комунікаціях (маю різний досвід), і уже консультую другий рік. І саме ці 5 порад я дуже часто озвучую підприємцям.
На перший погляд — це базові поради, проте практика консультацій з підприємцями показала, що далеко не завжди це очевидно. Саме про ці важливі аспекти підприємці не встигають подумати (чи забувають).
1) Аналітика
Аналізуйте свої канали комунікацій. Виділяйте собі час на те аби розглянути дані. Як працюють ваші канали комунікації? Звідки приходять до вас клієнти, замовники, аудиторія. Як вона вас знаходить? Коли вона взаємодіє з вашими сторінками в соціальних мережах. Яка вона – хто ці люди? Ідеально робити нотатки, аналізуючи, замірювати показники і періодично повертатись до цих записів. Найкраще, на мою думку, робити це хоча б щомісяця. Прикрутіть до сайту Google-аналітику, а соцмережі її генерують з бізнес-акаунтів.
2) Конкуренти, натхненники
Вам вдається “надивитись” як працюють інші? Чи підписались ви на конкурентів, людей, які працюють у вашій сфері? Спостерігайте, надихайтесь, експериментуйте з тим, що в них виходить найкраще, або найгірше.
3) Відповідальні
Хто відповідає за комунікації мікро чи малого бізнесу? Зазвичай відповідь очевидна — сам підприємець, власник/власниця бізнесу. Це одне з того чим займається підприємець: стратегія, фінанси, розвиток і багато-багато іншого. Дуже часто для малого бізнесу — комунікаційник/ця — це розкіш, яку вони (поки що) собі не можуть дозволити. Тому я часто рекомендую залучати когось з працівників до якоїсь частини комунікаційної роботи, аби побачити чи це працює, чи людина справляється і як це допомагає вашому бізнесу. Рекомендую скласти разом операційний простенький план комунікацій та віддати людині координацію якогось одного каналу (наприклад вести лише instagram чи робити фото продукції …). А далі працювати так, щоб відкрити вакансію комунікаційника/ці чи розглядати аутсорс. Аутсорс одразу — це справа індивідуальна. Тут треба чітко розуміти що саме вам потрібно від подібної співпраці.
4) Перевикористовуйте комунікаційні матеріали (reuse-recycle)
Припустімо, ви написали блог на профільну тему як підприємець. Після публікації, (наприклад, на вашому сайті) ви одразу про цей блог забуваєте. Але цей текст (чи відео) не одразу втрачає свою актуальність (хоча таке теж буває).
До прикладу, з одного блогу можна зробити три і більше постів. Один раз – пост з загальною підводкою, другий раз — вибрані тези, третій раз цитата і посилання на блог. Таким чином більше людей побачить посилання і перейде на важливий для вас текст.
5) Особисті сторінки підприємців — це чудовий ресурс для бізнесу
Люди довіряють людям. Читають людей, і навіть алгоритми соцмереж працюють в рази краще на особистих сторінках, аніж на сторінках компаній. Тому подумайте про власний бренд, пишіть про свій бізнес, робіть це періодично, дозвольте собі спершу робити це навіть хаотично — потім воно швидше за все “складеться” в систему.
Якщо вам цікава консультація з комунікацій — рекомендуємо прийти на одну з наших консалтингових подій (стежити за анонсами можна тут), або напишіть на пошту oy@ppv.net.ua
Хай будуть ефективними комунікації вашого бізнесу!