10 ключових спостережень з дискусії CIT “Спільнокошт культурних проектів”
16 вересня відбулася вже 13 подія із серії Creative Industries Talks про можливості української краудфандингової платформи Спільнокошт для операторів культурних та креативних індустрій.
Дякуємо за участь Віті Базан (Лабораторія звуку на заводі Електровимірювач в Житомирі), Аліні Ханбабаєвій (День музики у Харкові 2019), Олі Валянік (ТЕПЛО і СВІТЛО у Гармидер ангар-stage) та Олександрі Сорокопуд («Міф Роду»: музично-театральне дійство для Василя Сліпака). Модерувала розмову Анастасія Войтюк — музикантка, менеджерка культури, одна із засновниць проєкту Payscious.
Основні висновки з дискусії:
1.
Краудфандингова кампанія — це командна робота, але в неї має бути свій лідер. Залучайте усю команду до проведення кампаній, але пам’ятайте, що має бути одна людина-лідер / лідерка, owner процесу.
2.
Залучайте свій соціальний капітал. Саме люди, які добре знають вас та організацію, будуть першими, хто підтримає кампанію та розповість про неї іншим. Ви навіть можете скласти список людей, які вам довіряють і до кого звернутися за підтримкою, якщо активність доброчинців почне спадати. Залучайте свою вже сформовану аудиторію — вони також є соціальним капіталом вашої організації, користуються вашими культурними продуктами, а тому їхній рівень довіри та прихильності до вас значно вищий, ніж у людей, які про ваш проект тільки-но дізналися.
3.
Залучайте партнерів. Це можуть бути й інші оператори культурних індустрій, так і представники креативної сфери у широкому розумінні — майданчики для подій, бари тощо. Вони також можуть інформувати власних відвідувачів про вашу компанію і потім передавати зібрані в офлайн кошти.
4.
Тільки відверта комунікація допомагає. Звісно, краще, якщо вона буде позивною, але вона має бути справжньою. Якщо ви розумієте, що у проекту чи компанії труднощі — комунікувати це зі спільнотою.
5.
Комунікація кампаній має бути постійною, регулярною та адресною. Є пряма залежність від вашої активності та комунікації та динамікою надходження коштів. Якщо ви комунікуєте регулярно, то й внески так само регулярно отримуєте. Якщо ж починаєте ігнорувати регулярність або ж неспецифічно працюєте з цільовою аудиторією, то динаміка внесків буде значно гіршою.
6.
Чим структурованіше у підготовці, тим легше у виконанні. Ще перед запуском кампанії ви самі для себе повинні чітко викристалізувати проект, його цілі та завдання, прописати план реалізації проекту та всі необхідні ресурси. Тоді ви чітко будете розуміти, що і скільки вам потрібно для краудфандингової кампанії.
7.
Майте план А. Після того, як ви чітко окреслите мету та цілі проекту, ви можете будувати свої плани щодо краудфандингової кампанії: яка сума вам потрібна, скільки часу вам необхідно щоб її зібрати, як ви будете будувати свою комунікаційну стратегію.
8.
Майте план Б. Зовнішні обставини вам не підконтрольні, тому ви повинні бути готовими, що щось або ж навіть усе піде не так. Наприклад, через карантин ви не зможете реалізувати свій проект офлайн.
9.
Малі міста — великі можливості. У невеликих містах, попри, на перший погляд, обмеженість аудиторії, легше проводити краудфандингові компанії завдяки коротшим відстаням, у тому числі соціальним. Місто, де всі всіх знають, саме завдяки потужності соціального капіталу є дуже продуктивними.
10.
Підготуйте винагороди для внескодавців, які найкраще ілюструватимуть настрій та специфіку вашого проекту. Це може бути продукт вашого проекту або ваших партнерів, зустріч на каву з учасниками проекту або особлива подяка. Для багатьох доброчинців ці винагороди стануть хорошою згадкою, яка і надалі популяризуватиме ваш проект.
У 2017 році агенція економічного розвитку PPV Knowledge Networks ініціювала Creative Industries Talks — серію подій у Львові, щоб сформулювати та виносити на публічне обговорення важливі для ринку питання креативних індустрій.
Creative Industries Talks ed.13 відбуваються в межах проекту Payscious, за підтримки House of Europe та Європейського Союзу.
Дякуємо за інформаційну підтримку платформі соціальних інновацій «Велика Ідея»