10 ключових спостережень з дискусії CIT: «Майбутнє креативних просторів: закрити/змінити/зачекати» - PPV Knowledge Networks

10 ключових спостережень з дискусії CIT: «Майбутнє креативних просторів: закрити/змінити/зачекати»

Опубліковано PPV на

24 червня агенція PPV Knowledge Networks для проекту Lviv Design Partnership провела дискусію Creative Industries Talks ed.11: «Майбутнє креативних просторів: закрити/змінити/зачекати», щоб зрозуміти, що менеджери та власники повинні й що не повинні робити з креативними просторами, аби відповідати новим запитам аудиторії.

Дякуємо за участь в дискусії Альоні Калібабі (Chasopys), Михайлу Глубокому (IZOLYATSIA. Платформа культурних ініціатив), Аліні Токмиленко (Promprylad.Renovation), Остапу Малашняку (Vataga Agency). Модераторка дискусії — Марта Кобринович, аналітикиня проектів креативної економіки PPV Knowledge Networks.

Chasopys спромігся зберегти лояльність своїх резидентів та тепер пропонує оренду командних офісів на день, Vataga Agency вийшли з самоізоляції в офіс – удвічі більший, резиденти «Ізоляції» шукають способи взаємодопомоги та реалізації спільних проектів, а Promprylad.Renovation по-новому дбає про безпеку своїх резидентів.

10 ключових спостережень з дискусії:

1. Коворкінг – це не стіни. Резидентам не стільки важливо, на яких стільцях вони сидять, скільки спільнота та атмосфера навколо. Це, по-перше, допомагає самим резидентам налагоджувати зв’язки та навіть формувати нові команди, щоб разом реалізовувати проекти. По-друге, це формує лояльну аудиторію, яка підтримає вас у непростий час та вбереже від недоброчесної конкуренції.

2. Формуйте та зберігайте спільноту. Влаштовуйте зустрічі резидентів та команд, навіть якщо вони відбуваються в окремій кімнаті в zoom. Спробуйте знайти нові безпечні формати оффлайн взаємодії між резидентами, наприклад, невеликі вечірки просто неба.

3. Слухайте і чуйте своїх резидентів. Вам може здаватися, що вони знайшли саме те рішення, що їм потрібно і за яке вони будуть готові платити, втім, так може здаватися лише вам. Цілком можливо, що вашим резидентам потрібен звичайний відкритий zoom, куди вони прийдуть попити кави. І це згодом конвертується у більший дохід, ніж платні електронні сервіси.

4. Віртуальні коворкінги не працюють. Попри сподівання на початку карантину, що у резидентів креативних просторів буде запит на організовані віртуальні коворкінги, досвід показує, що такий інструмент не працює. Знову ж таки, люди сприймають креативні та офісні простори не просто як місце, де можна працювати.

5. Для команд офіс часто не слугує місцем вищої продуктивності чи майданчиком для зустрічей. Офіс – це часто точка опори для самої команди та місце зустрічі з клієнтами, які також хочуть живого спілкування, а не віртуальної реальності. Малюнок від руки на білій дошці часто цінніший, ніж ідеальний, але цифровий.

6. Посилена безпека, як нова норма. Більша відстань між столами, перегородки навіть із підручних матеріалів, удосконалена вентиляцій, антисептики та маски – те, що можуть зробити менеджери просторів для своїх резидентів.

7. Завмерти – не продуктивна тактика. Перечекати кризу не вдасться, бо це якщо не призведе до закриття бізнесу загалом, то точно відкине назад. Зараз в Україну заходять нові великі мережі коворкінгів, збільшується внутрішня пропозиція комерційної нерухомості для оренди з огляду на нещодавній ріст попиту. Тому поки ви чекатимете, ваші конкуренти залишать вас далеко позаду. Адаптація та диверсифікація бізнесу – те, що допоможе вижити.

8. Криза поміж всього іншого ще й добре очищує. Слабкі помруть, сильні виживуть, нові з’являться. Залишаться тільки ті гравці, які пропонують дійсно потрібний та якісний продукт, що має попит й відповідає рівню очікувань.

9. Криза вчить допомагати. Представники креативних індустрій великою мірою залежать від можливості проводити заходи оффлайн та від купівельної спроможності загалом, тому теперішня економічна криза укладена епідеміологічними обмеженнями б’є по них особливо сильно. Спільна робота над новими проектами та пошук можливостей можуть допомогти разом пережити важкі моменти.

10. Криза вчить дивитися по сторонах, шукати нові можливості, партнерів, бізнес-моделі. Спільна оренда простору – це не просто оптимізація витрат, але й нова можливість для реалізації проектів. Той же ж креативний простір можна переформатувати та сприймати по-іншому, наприклад, зали для великих подій можна трансформувати у невеликі офіси, на які зараз є попит.

 


У 2017 році агенція економічного розвитку PPV Knowledge Networks ініціювала Creative Industries Talks — серію подій у Львові, щоб сформулювати та виносити на публічне обговорення важливі для ринку питання креативних індустрій.

Creative Industries Talks в 2020 році відбувається за підтримки Creative Spark, в рамках проекту Lviv Design Partnership.

Creative Spark — п’ятирічна ініціатива, спрямована на підтримку міжнародних університетських та інституційних партнерств для розвитку підприємницьких навичок та креативної економіки у семи країнах: Україні, Казахстані, Узбекистані, Киргизстані, Азербайджані, Вірменії, Грузії, за підтримки Великої Британії.

Creative Spark управляється та фінансується Британською Радою.


PPV

Агенція економічного розвитку PPV Стратегічними напрямами компанії є розвиток та зрілість малого і середнього бізнесу, місцевий економічний розвиток та інституційний розвиток. Агенція має досвід у сфері креативної економіки, сталого розвитку, інновацій, фінансування та міжсекторної взаємодії. Ми надаємо послуги з управління проектами та програмами, консультуємо компанії та інституції, проводимо дослідження та реалізовуємо програми розвику. А також працюємо з аналітикою для бізнесу та організацій. Агенція PPV є Центром інформаційної підтримки бізнесу у м. Львові. Працюємо у Львові з 2008 року.