Підсумки дискусії «Трансформація подієвих бізнес-моделей у креативних індустріях»
7 травня PPV Knowledge Networks для проекту Lviv Design Partnership провів дискусію Creative Industries Talks ed.10: Трансформація подієвих бізнес-моделей у креативних індустріях, щоб зрозуміти, як нам слід змінюватися і діяти, щоб зберегти свої організації та аудиторію.
Дякуємо за участь в дискусії Алісі Бондаренко (програма «Знакові події» Українського Культурного Фонду), Тетяні Фіщук (Всі. Свої), Ірині Прокоф’євій (Український Інститут), Олексію Педосенко (House of Europe) та Андрію Жовтанецькому (FatSound Rental & Engineering). Модераторка дискусії — Марта Кобринович, аналітикиня проектів креативної економіки PPV Knowledge Networks.
- FatSound Rental & Engineering зуміли організувати stayhomestage для проведення онлайн-трансляцій концертів і надавати послуги як телестудія .
- Всі.Свої провели інстамаркет «Дні української сукні», завдяки чому відвідуваність сайту зросла на 164%, а кількість трансакцій – на 143%, залучили для промоції інстаблогерів які дійсно привели свою аудиторію.
- House of Europe запустив програму підтримки для представників креативних індустрій, серед іншого провів онлайн-хакатон на майже тисячу людей.
- Український Інститут представить п’ятьох українських продюсерів індустріальній програмі кіноринку Каннського кінофестивалю, який цього року відбудеться онлайн.
- Український культурний фонд спільно з цьогорічними грантоотримувачами переформатують подієві заходи в онлайн, щоб вони таки змогли відбутися.
10 ключових спостережень зроблених під час дискусії:
1. Онлайн – не оффлайн
Ви можете доносити той самий продукт чи послугу до своєї аудиторії за допомогою різних інструментів, наприклад, ZOOM чи Instagram, але ви не можете замінити цінність соціальної взаємодії. Люди не ходять на маркети просто купувати речі. Люди не ходять на концерти просто слухати музику. Слід це розуміти й не розчаровуватися, що на онлайн-події “приходять” значно менше людей.
2. Онлайн – краще, ніж нічого
Так, ви не знайдете повноцінного цифрового замінника подієвим заходам, але онлайн активності допоможуть пом’якшити наслідки кризи: трохи підвищити продажі через онлайн платформи, тримати контакт з аудиторією, зберігати впізнаваність бренду. Вчіться використовувати наявні платформи краще та більш ефективно. Можливо, з’явиться щось нове, що виведе взаємодію онлайн на якісно новий рівень і значно спростить роботу. Можливо, це ніколи не з’явиться. Ви можете спростити життя людям, якщо краще продемонструєте послугу наживо, наприклад, через прямі трансляції чи відеодзвінки. Фотографи можуть проводити сесії онлайн через Facetime, гіди проводити тури та квести по місту через ZOOM. Унікальність продукту та впізнаваність бренду – те, що дає вам конкурентну перевагу. Не робити нічого – гірше, ніж робити хоча б щось.
3. Ми повернемося в оффлайн, а онлайн стане якіснішим
Після зняття обмежень люди будуть втамовувати спрагу реальної соціально взаємодії. Онлайн-події будуть їх навряд чи цікавити, адже до того часу всі ними перенаситяться. Проте онлайн продукти стануть кращими, люди звикнуть до них, а тому й вимоги до якості цифрових платформ зростуть. Тому онлайн залишиться з нами, хоч він і буде другорядним.
4. Робіть онлайн якісним вже зараз
Будьте готові надавати цифрові послуги та продукти так само якісно, як ви це робили в оффлайні. Подбайте про технічні вимоги сайту, канали зв’язку, готовність та пробрифованість персоналу реагувати на запити клієнтів.
5. Будьте гнучкими
Гнучкість як на особистому, так і на організаційному рівні зараз надзвичайно потрібна всім, у якій сфері ви б не працювали та яку б бізнес-модель не мали. Саме гнучкість допомагала грантоотримувачам УКФ отримати підтримку цього року, зважаючи на скорочення бюджету Фонду через секвестр та карантинні заходи.
6. Будьте інноваційними й навіть трохи божевільними
Це допоможе знайти ті нові моделі існування та шляхи взаємодії з аудиторією, щоб хоч якось втриматися на плаву. Як і в докарантинні часи, унікальність пропозиції – ваш головний інструмент у конкуренції за увагу аудиторії поруч із відео про черговий флешмоб чи рецепти зі спаржі.
7. Будьте реалістами
Ніхто точно не знає, як будуть події розвиватися далі й коли ми повернемося до життя без карантинних обмежень. А це, скоріш за все, трапиться тільки у 2022 році. Тоді ж українська економіка повернеться до докризових темпів росту, а клієнти та аудиторія знову стане платоспроможною. Тому подумайте, як ви будете працювати та заробляти до того часу. Онлайн – таки краще, ніж нічого.
8. Максимально зберігайте команду
Звільнення – найлегший, але найменш перспективний сценарій. Ми вийдемо з карантину та кризи, а працювати не буде з ким. Пропорційно зменшіть зайнятість людей, оптимізуйте інші витрати, переведіть працівників на інші напрями роботи тощо. Головне – зберегти людей та їхню кваліфікацію. Вони будуть вам вдячні та стануть більш лояльними до організації.
9. Шукайте і використовуйте можливості
Навіть якщо ви бізнес, не бійтеся і не цурайтеся грантової підтримки, коли ваша звична бізнес-модель перестала працювати. Коли мова йде про виживання компанії та збереження кваліфікованої команди, слід використовувати усі доступні можливості. Від цього ви не перестанете бути бізнесом.
10. Грайте в білу
Попри усі плюси тіньового бізнесу, зараз у нього менше можливостей для втримання стабільності. Бізнеси, що працюють легально, можуть взяти участь в антикризовій кредитній програмі для мікро- та малих підприємців від уряду.
У 2017 році агенція економічного розвитку PPV Knowledge Networks ініціювала Creative Industries Talks — серію подій у Львові, щоб сформулювати та виносити на публічне обговорення важливі для ринку питання креативних індустрій.
Creative Industries Talks в 2020 році відбувається за підтримки Creative Spark, в рамках проекту Lviv Design Partnership.
Creative Spark — п’ятирічна ініціатива, спрямована на підтримку міжнародних університетських та інституційних партнерств для розвитку підприємницьких навичок та креативної економіки у семи країнах: Україні, Казахстані, Узбекистані, Киргизстані, Азербайджані, Вірменії, Грузії, за підтримки Великої Британії.
Creative Spark управляється та фінансується Британською Радою.