Ключові ідеї з Business Resilience Forum
19 листопада на базі Центру інформаційної підтримки бізнесу м. Львова вібдувся Business Resilience Forum (Форум «Стійкість бізнесу») який зібрав зацікавлених підприємців з усієї України та галузевих експертів. Ділимося ключовими ідеями панельних дискусій.
Про інформаційну безпеку
Інформаційна безпека — не тренд, а необхідність для кожного бізнесу. Основні компоненти — конфіденційність, цілісність, доступність. Компанія повинна гарантувати безпеку даних клієнтів.
Про роботу з персоналом
Рекомендації роботодавцю — підвищувати цінність вашого бренду. Вірити у цінність компанії для працівників та потенційних працівників. Мотивація в кожного працівника різна, треба зрозуміти, в чому саме. Потрібно припинити думати, що працівникам потрібно те ж саме, що і керівнику
Розмір оплати праці має не основний вплив на те, чи буде працівник залишатись в компанії. Роль керівника — мотивувати, давати енергію, Створювати сильні команди.
Про маркетинг
Все змінюється — працюйте з нестандартними способами просування бренду. Для розвитку бренду не так важлива сума вкладених коштів, як точки контакту з брендом, історія бренду (можливо навіть вигадана) та співпраця з різними комунікаційними джерелами.
Про репутацію
Яка ваша риторика — така і ваша репутація. Споживачі більш прихильні до компаній, які підтримують соціальні проекти та допомагають у вирішенні глобальних викликів, зокрема, подоланні наслідків Covid-19. Будуйте репутаційні рішення на емпатії та підтримці соціальних проектів.
Про споживача
Часом споживач змінюється швидше (перехід в онлайн, навички порівнювати, читати відгуки, готуватись до покупки) ніж бізнеси. Споживачі очікують миттєвої винагороди від взаємодії з компаніями та часто є кращими експертами ніж персонал компаній.
Про зміни
Перехід від моделі обслуговування до моделі клієнтоорієнтованості дозволяє комплексно перебудувати бізнес-модель. Кейс лижної школи Bukovel — перехід від продажу часу занять з інструктором до досягнення цілей споживачів (комфортний старт, згадати все, кататись як pro тощо). Наприклад, понад 300 інструкторів школи стали новим каналом продажів для компанії.
Про трансформацію
Трансформація часто починається раптово — від стану ступору, бездієвості, до примусової трансформації, коли ринки зупиняються або зникають. Кейси Родинної ресторації Мулярових — пандемія стимулювала перехід від сімейних святкувань як головного фокусу до традиційної випічки з можливістю доставки.
Про взаємодію, кооперацію, співпрацю
Це є добрими інструментами трансформації бізнес-моделей. Наприклад, Фермерська країна запустили СОК (кооператив) Фермерська родина та налагодили продаж онлайн та доставку продукції фермерів Львівської області, 28 фермерів погодились об’єднатись. Кейс компанії Самбай — участь у Західноукраїнському кластері індустрії моди дозволила оперативно залучити інші компанії для консорціуму на виготовлення захисних костюмів, завантажили 2 панчішно-шкарпеткові фабрики замовленнями манжет для медичних халатів. Компанія Розквіт — вийшли на модель контрольованої кооперації з громадами — замість роботи з різними громадами, фермерами та підприємцями, вирішили також сконцентруватись в одній громаді — мають власні поля, громада допомогла знайти вільні ділянки, легше контролювати якість та безпеку постачання, відстежувати вплив (робочі місця та податки).
Про важливість діджиталу
Важливо бути готовим до цифровізації — розвивати ці компетентності всередині, наприклад, це допомогло агенції Star & Unicorn швидко реалізовувати проекти для замовників (лендингові сторінки продуктів, проекти в facebook). Добре оцифровані бізнес-процеси компанії Розквіт дозволили не помітити карантину — відразу перейшли до роботи в онлайн. Фермерська країна зрозуміли, що потребують фахової підтримки та працюють з маркетинговою агенцією для продажу продукції місцевих фермерів. LvBS запустили онлайн програми та продукти (дорадчі ради для власників бізнесу), допомогли Пташеня (дитячий садочок) запустити онлайн програми для батьків.
Про бізнес-модель
Постійно калібрувати свою бізнес-модель — працювати одночасно і паралельно з моделями виживання та моделями розвитку, — у певний момент модель розвитку замінить модель виживання.
Експерти, що взяли участь в форумі:
- Роман Грицьків, директор консалтингової компанії HBPI Company
- Микола Жичук, маркетинг-директор креативної агенції PaRtyzan та підприємець.
- Ольга Добровольська, засновниця та керівниця HR-агентства Red Berry: HR та бізнес.
- Наталя Улинець, засновниця агенції Perfect PR
- Наталя Сениця, бізнес-консультантка, експертка з сервісного дизайну, засновниця агенції Star&Unicorn.
- Роксоляна Вороновська, CEO LvBS Consulting
- Табінська Наталія, співзасновниця та керівниця сільськогосподарського дорадчого центру «Фермерська країна»
- Юрій Самець, співвласник власного швейного виробництва “Самбай”
- Остап Павлюк, співзасновник Growness Group
- Надія Лисецька, виконавча директорка Мережі ЦІПБ
- Орест Гринів, Заступник директора департаменту – начальник управління промисловості, підприємництва та інвестиційної політики ЛОДА
- Володимир Вовк, керівник бізнес-центру Банку Львів
- Наталія Згоба, керівниця управління розробки продуктів Департаменту розвитку корпоративного бізнесу та МСБ в АТ Кредобанк
Форум організований ГО «Центр “Регіональний Розвиток”» та PPV Knowledge Networks, в рамках ініціативи COVID-19 БІЗНЕС-КЛІНІКИ проєкту «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини, і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.