7 причин, чому команда PPV не пише грантові заявки “під ключ” - PPV Knowledge Networks

7 причин, чому команда PPV не пише грантові заявки “під ключ”

Опубліковано Ємець Оксана на

Агенція економічного розвитку PPV працює з темою фінансування. І ми точно знаємо, що гранти це добре рішення, коли йдеться про розвиток та зрілість бізнесу. У нас є багаторічний досвід роботи з бізнесом та грантами (і для бізнесів, і для інституцій підтримки бізнесу). 
Нещодавно ми оновили нашу послугу “грантовий супровід для бізнесу і хочемо пояснити потенційним клієнтам, які з нами ще не працювали, чому ми супроводжуємо клієнтів у підготовці грантових заявок, а не пишемо такі заявки для них чи замість них (так званий грантрайтинг).   

Загалом на ринку є організації, які пропонують замість вас написати заявку: підібрати проєкт, підготувати всі частини заявки: концепт, описову частину, бюджет, додатки. З вас це подати на конкурс, а потім (в разі перемоги) втілити проєкт, який придумали та описали замість вас… а ще досягти прописаних результатів, показників, комунікувати з грантодавцем та партнерами, правильно вести документацію, знайти підрядників, які втілять частини проєкту. І вкінці прозвітувати.  

Ми не пишемо заявки “під ключ” , натомість ми консультуємо та супроводжуємо клієнтів в процесі написання заявок на грантові конкурси: структуруємо ідеї, тестуємо гіпотези, пропонуємо потенційно актуальні для клієнтів конкурси, вичитуємо заявки, допомагаємо з формуванням бюджетів, пошуком партнерів, ділимось досвідом.

 

Ось 7 причин, чому Агенція економічного розвитку PPV не пише грантові заявки “під ключ”:
1. Ідеї проєктів на грантові конкурси народжуються всередині бізнесу.

Саме команда компанії найкраще розуміє свій бізнес, сферу, клієнтів. Тому найвдаліші ідеї проєктів і рішень зазвичай виникають саме у команді компанії. І найкращі з ідей ми допомагаємо структурувати, проаналізувати, покращити, прописати, прораховувати, тобто концептуалізувати їх в грантову заявку. Переконані, що запропоновані зовні ідеї проєктів (“накинуті”) часто відкидаються компанією на етапі впровадження, бо не є природними для них. Зрозуміти бізнес та запропонувати релевантну ідею за кілька днів неможливо.

2. Найкращі заявки пишуть злагоджені команди, а не незалежні автори (грантрайтери).

Практика нашої компанії свідчить, що успішні заявки пишуть та втілюють команди. Зазвичай це працює так: кожен працює над своєю частиною заявки, проєктний менеджер над ідейною складовою, адміністративні менеджери закладають логіку адміністрування, комунікаційники пишуть частини заявки про комунікацію, бухгалтери і фінансисти працюють над робочим бюджетом. Є також людина, яка стежить, аби різні частини заявки не суперечили одна одній, а підсилювали, доповнювали та синергували одна з одною, відповідали вимогам грантодавця це грантовий менеджер або менеджерка. Такий комплексний підхід спрацьовує найкраще.

До того ж, саме команда бізнесу потім буде впроваджувати усе прописане. І важливо, аби ще на етапі написання відповідні фахівці закладали реалістичні заходи, суми та терміни, спираючись на свою кваліфікацію та досвід.

3. Писати заявки та вигравати гранти це важлива здатність бізнесу.

Для команди PPV важливий розвиток спроможності наших клієнтів. Гранти одне з джерел фінансування, яке може допомогти вивести бізнес на новий рівень. Важливо, аби в команді були люди, які вміють писати заявки на грантові конкурси, зокрема англійською мовою. Цим людям потрібна практика і саме тому ми заохочуємо бізнес пробувати. Наш підхід грантового супроводу   той де експерти PPV діляться своїм досвідом, супроводжують команду в написанні.

4. Велика частина успіху проєкту якісно складений бюджет.

Коли грантрайтери пишуть заявки “під ключ” вони не можуть гарантувати якість бюджету, бо не мають розуміння фінансової механіки роботи самої компанії-клієнта. Саме так народжуються помилки, які потім дуже дорого коштують компаніям на етапі виконання проєктів.

Наша команда складала бюджети для різного рівня грантових конкурсів і для різного типу проєктів. Ми поділимось нашим досвідом: бо знаємо наскільки важливо врахувати ціни на ринку, передбачити можливі підвищення цін, не забути передбачити кошти за неочевидні потреби, яких вимагає проєкт.

5. Грантова заявка чудова нагода прокачати свої партнерські навички.

Часто в умовах грантових конкурсів є вимоги щодо наявності інших партнерів для реалізації проєкту.  І це дуже непросто: знайти добрі партнерства для виконання проєкту, а також самим вміти парнеритись (чітко домовитись про розподіл обов’язків на початку проєкту, збалансувати свої інтереси з інтересами інших партнерів, і втілити кожен компонент і проєкт загалом). Ми рекомендуємо бізнесам потенційних партнерів зі нашої бази, але також заохочуємо шукати та налагоджувати партнерські стосунки зі свого кола інституцій та бізнесів.

6. Кожна грантова заявка творить ваше грантове портфоліо.

З нашого досвіду випливає, що новачкам рідко коли вдається виграти грантовий конкурс з першого разу. Більшість грантових заявок, на які буде подаватись бізнес, найімовірніше будуть програшними. І це нормально. Але усвідомлені ідеї, тексти, концепції залишаються з підприємцями. Їх можна буде адаптовувати, доопрацьовувати і використовувати при написанні заявок на інші конкурси.  Натомість коли сторонній фахівець готує заявку “під ключ”, ці концепції та заявки сприймаються як чужий авторський твір, про який забувають, якщо заявка не пройшла.

7. Час та зусилля, витрачені на написання грантової заявки це інвестиції в розвиток бізнесу. Ми чітко розуміємо ціну свого часу та часу наших клієнтів.

Ми безкоштовно оцінюємо доцільність підготовки заявки та той чи інший конкурс і чесно говоримо, коли підготовка заявки немає сенсу. Якщо сенс є, і ви готові працювати над заявкою   наша послуга грантового супроводу  для вас. 

Ми заохочуємо підприємців розумно використовувати грантові можливості, розвивати власні здатності роботи з грантовими заявками та проєктами (ознайомитись з актуальними можливостями можна на сайті Мережі Центрів інформаційної підтримки бізнесу). 

Стежте за нами на нашій сторінці в Facebook та підписуйтесь на наш канал Бізнес та розвиток.