Пропозиції щодо підтримки МСП під час кризи
1. Ліквідність – безвідсоткові кредити для підтримки ліквідності
- Переформатування програми 5-7-9 з можливістю кредитів для обігових коштів, особливо для цільових галузей, що найбільше постраждали (гостинність, креативні індустрії, рітейл) з регіональною прив’язкою (у різних регіонах різні галузі).
2. Збереження робочих місць
- Кредити на зайнятість – кредитування для потреб оплати праці для збереження зайнятості (чіткі прості критерії для визначення прийнятності – діяльність, яка постраждала від COVID-19, високі компетентності персоналу, перспективи відновлення діяльності після завершення карантину тощо, під особисті гарантії власників).
3. Програма “Цифрова готовність малого бізнесу”
- Грантова підтримка для переводу бізнес-процесів в онлайн або дистанційний режим та безконтактний спосіб (наприклад перехід на доставку).
- Розробка, пілотування тв впровадження нових продуктів онлайн.
- Діджиталізація на базовому рівні (навчання працівників , оновлення сторінок під е-комерцію, впровадження CRM та корпоративних пошт, інших онлайн систем).
- Масове навчання персоналу цифровим навичкам – оплата часу навчального та самого навчання.”
4. Підтримка доходу працівників – програма Державної служби зайнятості
- Оплата частини заробітної плати ДСЗ без звільнення.
- Пріоритет для галузей, що найбільше постраждали (гостинність, креативні індустрії, рітейл) з регіональною прив’язкою (у різних регіонах різні галузі).
- Онлайн процедури без потреба фізичної присутності.
5. Рекомендований сценарій дій для орендарів та орендодавців комерційної нерухомості для зменшення оренди на період карантину — визначити типову процедуру розподілу втрат. Напрацьований документ робочою групою з представниками асоціацій та заінтересованими сторонами. Зменшити невизначеність на ринку та потребу індивідуальних рішень.
6. Стимулювання онлайн попиту — комунікаційні кампанії з поясненнями (просвітництво) можливостей е-комерції, зокрема малої. Можливе співфінансування з найбільшими онлайн платформами та дотичними бізнесами (Rozetka, Нова Пошта, Glovo, Uber, банки тощо). Кампанії національні та локальні (доставка з місцевих бізнесів). Мінцифри – окремий YouTube канал та інші способи навчити аналогове покоління використовувати е-комерцію.